"کوروش محمدخانی" در تیرماه سال ۱۳۶۸ در مشهد بدنیا آمد. وی آموزش رانندگی را از ۷ سالگی آغاز کرد. هنوز 10 سالی بیشتر نداشت که اولین رکورد خود را در پرش با اتومبیل دست ساز پدرش به ثبت رساند و پرشی به طول 20 متر در ارتفاع 5 متر از زمین انجام داد و همه حاضران در پیست اتومبیلرانی شاندیز مشهد را متعجب کرد. این رکورد البته دو سال بعد تنها به دست خودش جا به جا شد و توانست طول پرشش را تا 30 متر و ارتفاع آن را تا ۷ متر ارتقا دهد و رکورد بیشترین پرش جهان در رده نوجوانان را بخود اختصاص دهد که تاکنون نیز کسی موفق به شکستن این رکورد نشده است. او توانست پله های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد تا آنکه در سال ۱۳۸۴ به مقام نایب قهرمانی مسابقات سرعت قهرمانی کشور رسید. یک سال بعد و در سال ۲۰۰۶ به انگلستان عزیمت کرد و در "آکادمی سیلورستون" این کشور به کار خود ادامه داد. "مسابقات فرمول فورد بریتانیا" و "مسابقات فرمول بارک رنو" یا همان فرمول دو، مقاصد بعدی کوروش محمدخانی از آن سال به بعد بوده اند که او توانسته در این دوره از رقابتها بخوبی بدرخشد و در رقابتهای فرمول دو رنو، در سالهای متوالی عنوانهای اول تا چهارم را به خود اختصاص بدهد. سه مقام قهرمانی در رده بندی مسابقات انگلستان و یک مقام قهرمانی اروپا در مسابقات فرمولا از افتخارات اوست. او اولین ایرانی است که توانسته است به مقام قهرمانی این مسابقات برسد. اوج افتخار محمدخانی پس از قهرمانی در فرمول بارک رنو، دعوت شدن به عنوان یکی از 20 راننده خوب دنیا در رقابتهای پشتوانه سازی هند بود که پیش از رقابتهای اصلی فرمول یک برگزار میشود. او توانست در این مسابقات بزرگترین افتخار تاریخ اتومبیلرانی ایران را بیافریند و عنوان سومی را به خود اختصاص دهد و به مسابقات جهانی "فرمول یک" که مهمترین مسابقات اتومبیلرانی در دنیا است، راه یابد. بدین ترتیب کوروش محمدخانی نخستین و تنها راننده ایرانی و نیز نخستین راننده مسلمان دنیا است که در رقابتهای فرمول یک شرکت می کند. وی با کسب چنین افتخارات بزرگی، توانسته نام خود را به عنوان بزرگترین و پرافتخارترین و مشهورترین راننده ایرانی و مسلمان جهان در کنار نام بزرگانی همچون "مایکل شوماخر"، "کیمی رایکونن"، "جیسن باتن" و ... قرار دهد.